gullis


Jag och Simon (min kille)

Har varit och ätit lunch ute idag och sen badat på kanan. Fortfarande varmt idag!

Kramar,

Sally

Godmorgon sovtutor

Heey! eller godmorgon. Vaknade runt kl. 9 för en halv timma sen ungefär. Idag blir det inte så mycket träning, i alla fall inte så intensivt. Då måste jag tvätta alla grejer igen och jag har redan packat ner träningskläder och skor så att jag kanske an springa där. Men en cykeltur tänkte jag ta nu på morgonen!

Om de blir så bra väder som igår efter stormen blir det bad idag. Annars kanske det blir någon film..?

Vi får se!



En bild från facebook, en gammal profilbild från typ sexan? haha

 




Attacker i Norge just nu

Detta händer i Norge just nu ....







Packat o klart

Hejsan :)

Har packat för USA nästan klar nu. Ska bara fixa hand bag. Men jag har ju en dag till på mig.

Nu har jag laddat ner lite låtar på ipoden till planet, sen cyklat en snabbis och nu blir det en prinsessas dagbok (den första) på TV på kanal 4! Har sett den men det var ett tag sen.





Nu får det vara nog

Japp. Nu har jag gjort en enkel fin header som jag tänkte ha nu några veckor framåt. Sen kan jag satsa stort ;)



Kramar,

hon som nu ska packa och sedan cykla ute i det fina, varma, fuktiga vädret


Half of my heart



En av bilderna jag precis tog/redigerade.


Pilates..?

Jag skriver att jag gör pilates hela tiden. Men då kanske vissa undrar, "vad i helsike är pilates? låter ju astöntigt." Så jag tänkte spara dem personerna tiden att söka på google (Mr nice guy, i know:) och berätta här!

Pilates är typ något liknande Yoga fast mer träningsliknande. Man tränar styrka, andning, streching och sånt. Ibland när man gör olika styrketräningar håller man andan för att man tycker det är så jobbigt men det är det man inte ska göra. Så man lär sig ett bra sätt att andas på.



Den här CD:n har jag hemma som jag följer. (Det är mammas, men jag lånar den)



Förgääävligt

Kom på att jag stavade rubriken fel...hmmm...jag säger typ jävlar hela tiden och kan inte ens stava det....

Har inte joggat idag för att jag har fått ont i ryggen av att göra det...MEN jag tog en halv timmas cykeltur imorse och sen 35 min Pilates och sen hade jag fotbollsträning en och en halv timma.

På tal om fotbollsträningen. Jääflar vad varmt det är! Fuktigt och allt. Det blir väl så efter storm i natt? Lite varmt för fotbollsträning, men fasiken vad skönt!

Har suttit inne nu och drogat Tic Tac och typ....spelat piano..kollat igenom gamla låtar..tagit kort..och sånt.


P.S Jag hade en anledning att jag skrev förjävligt som rubrik..men jag kom inte på vad det var nu...fiskminne


P.S2! Efter redigering: Kom på nu! hehe... jag har kort minne, men ett bra långt minne! Jag pratade om min header som jag verkligen måste fortsätta på för just nu ser det..förgävligt ut.

En liten skillnad..

Har gymat med mamma idag. Köpte då också minneskort till systenkameran men också en concealer. Tänkte köpa Garnier Roll On (där det finns både med kräm eller utan), men det blev en vanlig concealer från Maybelline New York. Är så himla mörk under ögonen! Fast jag tänker nog inte använda den hela tiden, men ibland så.





Här är skillnaden på mina ögon. Kan du se vilken jag har concealer på?




Check this out yo!

Hej! Tänkte bara visa en video min grupp gjorde på konfirmationslägret. Vi höll på med saker vi kunde förändra och vi gjorde en video om mobbning. Här är den!



Nu börjar den omgjorda variationen av Wallander på engelska på TV4! (Wallander - Faceless Killers)


Katten i comhemreklamen

Nu har jag gjort mitt träningsschema, ändrat lite, jag simmade också idag. Har joggat och gjort pilates, rekommenderas! Så himla skönt. Och jag har även varit på moderna muséet med mamma. Siri Derkert var fett cool.

Pappa är coach för min lillebrors fotbollslag så dem är borta på Gotia. Dem hade vunnit stort deras grupp matcher och så förlorade dem första slutspelsmatchen med 3-2 i en väldigt, väldigt konstig match. Nu får dem väl helt enkelt nöja sig på Liseberg.

Nu är jag fräsh, har dushat och ätit, och kollade in våran nya dator lite som vi köpte på ON OFF rean (dem går ju i konkurs). Kollade in webbkameran lite...



(udda min, jag vet. ser ut som katten i comhem reklamen)


VARNING FÖR HEADERSTRUL

Hej :)

Håller på med headern, men ska in till stan nu på muséum så det får vänta, därför kan man kanske hitta lite fel i min header/design. Bara så att ni vet!

Kramar,

Sally

Listen

Idag har jag gjort mitt träningsschema klart. Gymat, joggat (sen badat, skönt!) och gjort fotbolls teknikövningarna. Annars har jag cyklat och läst lite. Nu ska jag sitta lite på datorn och kanske blir klar med mig header.

Jag och min kompis gjorde en låt på vårat konfirmationsläger och här är den - Lovescar.



Kramar,

Sally

DROP DROP

Det har gått bra med träningsschemat idag. Har gjort lite ändringar och flyttat gymet till imorgon men annars är det som vanligt. Har joggat och gjort styrketräning, sedan har jag teknik med fotboll kvar tills senare.
Jag gick sedan ut med några kompisar och spelade basket och hängde lite. Nu är jag hemma hos en av dem, Lotta. Det har varit riktigt varmt men sedan började det regna som bara den!
Ska kolla på The Good Wife ikväll kl. 21.00, och sen träning, annars inget speciellt faktiskt. Tänkte också fixa lite med en ny bloggheader.
Jag och Lotta på hennes webbkamera.
Kramar,
Sally

Tränings schema

Hej :)

Gick upp vid 8 och joggade 4,7 km som är början på mitt träning schema denna vecka.

Såhär ser det ut direktkopierat från mitt schema:

Träningschema

7 dagar

 

Dag 1

Löpning 4,7 km

5 st teknik fotbollsövningar

 

Dag 2

Löpning 4,7 km

Gyma (springband, romaskin, skidband, cykel)

5 st teknik fotbollsövninar

 

Dag 3

Löpning 5 km

Styrketräning 30 st av 5 olika styrkor

Pilates 30 min

 

Dag 4

Löpning 4,7 km

Styrketräning 50 st av 5 olika styrkor

5 st teknik fotbollsövningar

 

Dag 5

Löpning 5 km

Cykla 1,5 mil


Dag 6

Löpning 6 km

Pilates 15 min

5 st teknik fotbollsövningar

 

Dag 7

Löpning 5 km

Styrketräning 40 st av 5 olika styrkor

5 st teknik fotbollsövningar

 

Jag har ju varit borta nu 2 veckor och visserligen gått ner nåt kilo eftersom vi har rört oss så mycket på konfirmationslägret, men jag behöver träna upp mig extra mycket, och vill testa hur mycket jag orkar. Jag gör alltså verkligen inte det här för att gå ner, för det vill jag inte ens, men fotbollssäsongen fortsätter snart i augusti och jag vill vara i så bra form som går. För idag när jag sprang mådde jag jätteilla efteråt, som jag i vanliga fall inte brukar göra. Det kan har varit någon annan anledning, jag vet inte, men vi får se om det går bättre imorgon.

Idag har jag teknik fotbollsövningarna kvar, som jag ska göra senare i eftermiddag. Men nu ska jag dusha och gå till en kompis!

Uppdaterar om hur det går med träningen!



Kramar,

Sally

 

 


BB

Har varit i Barkarby och på Bromma Blocks och kollat runt lite med familjen nu på förmiddagen. Vi köpte resväskor och mer och jag köpte två sommarböcker.



och...


Tillbaka

Tjenare bloggen,

Nu är jag tillbaka från min 2 veckors resa till Bergslagen på konfirmationsläger. Jag trodde aldrig att det skulle bli så kul som det blev. Jag ville verkligen inet åka, men efter andra dagen ville jag inte åka hem. Jag har lärt mig mycket och det var kul att lära känna alla barndomskompisar och bekanta mer. För i stort sätt visste jag vem ala konfirmander var.

Vi fick repilera från ett 19 meter högt berg över vatten. (repilera=klättra nerför) Jag höll på att börja gråta när jag skulle över stupet, men jag gjorde det! Jag som är så rädd för höjder. Men jag älskar och klättra. (två saker som inte passar ihop kom jag på).

Vi har gjort väldigt mycket under dessa två veckor. Badat, läst i bibeln, kört tävlingar/lekar, Åkt in till Örebro och badat på Gustavsvik, pratat, busat, ätit, skrivit tankeböcker, haft andakter i kyrkan, jag och min kompis har spelat mycket piano, bloggat, dramatiserat, haft dop. Vi har också gjort egna tryck och lägertröjor!

Men nu ska jag inte babbla på för mycket om det, för det skulle jag kunna göra väldigt länge. Här kommer i alla fall lite bilder!



Ledarna!



Konfirmanderna med lägertröjorna!



Matilda uppe på vinden, myshörnan.



Tessan döps!



Jag och Lollo





RSS 2.0