Badminton

hejsan :)

Idag har man gjort lite läxor (pluggat till ett prov), och varit och spelat badminton. Det är alltid lika kul asså, att spela badminton. Älskar det!



Känner att det här blev ett väldigt kort inlägg..

men jag har iaf en BIO tidning och jag tänkte lägga upp lite filmer som kommer ha premiär framöver, fast som inte riktigt har börjat ha reklam för än.

Kramar,

Sally

The Oscars

hej :)

Kollade på oscarsgalan igår till typ halv 1, orkade inte längre. Men här är adressen till deras hemsida 2011. Och Där kan du kolla vad alla vann och highlights från rödamattan och under själva galan.

http://oscars.go.com - Deras hemsida

http://oscar.go.com/award-show/video/pl_PL55103819 - Till video om Best Moments

Photo

Natalie Portman, som vann för bästa kvinnliga huvudroll i Black Swan.

Photo

Colin Firth som vann bästa manliga huvudroll i The Kings Speech.

Men det vet nog alla redan, och de var väl inte heller någon överaskning ;)

Kramar,

Sally

Oscars galen ikväll...eller i natt

Jag vill så gärna kolla på den, men det går lixom inte eftersom jag känner inte för att stanna uppe hela natten :P

Men för dem som orkar så är det på kl. 23.00  på 9an ikväll, och flera timmar frammåt.

Och för dem som inte orkar så är det repris på Måndag eller Tisdag kväll ;) Så var inte ledsna.

Sen kanske det finns vissa som inte bryr sig och inte vill kolla också såklart.

Jag tänker iaf kolla kanske på första timmen, men sen kollar jag på reprisen istället.



Kramar,

Sally

Muséum

hej :)

Idag har man varit på Tekniska Muséet med familjen. Dem har ju en rymd utställning nu och alla NASA grejer som har varit med saker och skjutits upp ocg dräkter är där nu! Jättecoolt! FYI kan man också i gift shoppen köpa en rymddräkt med Buss Aldrin (Stavning?) och en annan killes autograf på för 15000 kr. Riktigt coolt det också.

Det fanns ju också massa andra utställningar som, Koldioxidutsläpp och hur miljövänlig är du spel och grejer. Man kunde t.ex. cyckla och se om man kunde tända en lampa. Ville man satsa ännu längre kunde man se om man kunde tända en helt stad :D

Sedan fanns det massa utställningar med gamla tekniska grejer osv.

Sedan är tekniska muséet också dem ända som har en 4D bio! Vi kollade inte på det, men det verkade riktigt coolt. (Vet att jag använde "coolt" för typ 3dje gången där i inlägget)



Aaah, ni får helt enkelt gå dit själva ;)

Sedan slank vi in på Riksidrotts muséet som ligger precis bredvid eftersom det var gratis inträde. Det var också kul, det fanns någon rolig sporthall där man kunde göra grejer. (Jag vet, bra förklaring)

Kramar,

Sally

Zzzzzz...

Gud vilken sömntuta jag var den här morgonen. Jag brukar oftast inte sova sådär jättesent, men den här morgonen var jag riktigt trött. Jag gick upp och åt frukost tillslut. Mamma hade fixat bär smoothie och Frenchtoast. MMMM! Så just det var inget problem direkt ;) Efter frukosten gick jag och la mig igen och läste boken jag läser som jag bara inte kan sluta läsa.

Jag blir oftast väldigt vimmsig och trött om jag ligger kvar och läser eller nåt annat efter jag har vaknat istället för att hopppa upp och börja göra något, så det är precis det jag är just nu.

Idag ska vara en lugn dag har jag bestämt, och jag tänker inte sätta någon press på mig själv att jag borde göra något som jag brukar göra.

Kramar och Pussar,

Sally :)

Baka chokladkaka utan kakao

Jaa, idag efter skolan gick jag hem och bakade, hade köpt hasselnötter och mörkchoklad (86%) för att ha i kladdkakan jag skulle göra.



Jag vet att man kan göra kladdkaka med BARA choklad (asså blockchoklad eller nåt) men jag köpte bara den som en extra grej. Jag tänkte lixom främst ha kakao.

Men SJÄLVKLART var kakaot slut! Bajs också! Så jag fick ta den mörka chokladen bara och lite av en choklad sås, som inte blev sååå mycket men lite. Så såå chokladig blev den inte. Och sen var det ett jätte konstigt recept på recept.nu (var säkert ett bra recept men eftersom jag gjorde om lite så ble det kanske inte såå bra) så då blev det ännu konstigare...

Så såhär blev resultatet:



Jaa, så suktande kanske den inte ser ut men den var faktiskt ändå rätt okej, men tog bara en liten bit, vi får se om den smakar bättre sen, haha ;)

Kramar,

Mästerkocken,

Sally.

Testing Kexchoklad med blåbärsmak

När jag såg den på reklam på en skylt tänkte jag bara "vaa?? Hur tänker dem??? är det ett skämt?" Kexchoklad med BLÅBÄRS smak!? Jag har aldrig direkt varit ett fan av choklad "bars" med någon slags frukt smak i, som alla dem är marabou med allt, men jag har alltid avskytt dem. 

Sedan såg jag också en skyllt där det var reklam för hamburger bröd med tacosmak "Has the world gone crazy!?" Tror det var korvbrödbagarn eller något liknande, men jag vet inte det kanske är gott.

Jag var i alla fall så nyfiken på hur dem här nya kex choklad smakade så jag gick och köpte ett sånt här paket efter skolan.



Och jag trodde själva chokladen skulle vara blå eller att det skulle vara ngn slags blåbärs gegga i men den såg HELT normal ut. Forutom när man smakade den då så kände man blåbärssmaken. Men det var inte direkt JÄTTEMYCKET blåbärs smak men ändå rätt mycket, väldigt lagom. Även om det var gott, så är det inget för mig, för jag gillar helt enkelt inte choklad med ngn slags frukt/bär smak. Men för dem som gillar det gillar dem säkert.

NU ÄR DET I ALLA FALL SPORTLOV, YAAAAAAAAAAAAAYYY! :D

Kramar,

Sally
 

So true




BROADWAY

Jaa, det hette musikalen jag var med i som gick på Berns i Söndags, gud vad kul det va! :D

SITS, är en musik skola som våran skolan "hyrt" in, och så fick man vara med i musikalen om man ville. Det var jättekul. Den handlade om en Audition. Så jag hade en monolog som jag sa, monolog är typ en lång text som man oftast brukar förbereda om man ska gå på en audition. Det är som en replik, fast väldigt lång. Antingen snackar man med sig själv, någon annan eller berättar nåt. Jag fick "Jennys Wish". Så jag hette Jenny i showen då. Vi uppträdde med Bad Romance, Fix You, Pokerface, Don't Stop Believing, I Sing The Body Electric, Seasons of Love, Hot Lunch osv. Mycket från andra musikaler som FAME och don't stop believing sjöng dem i Glee. Musikalen var väldigt lik en anna känd musikal som heter "Chorus Line".

Gud vad nervös jag var! Jag satt verkligen och nästan darrade och frös men var på samma gång så ivrig. Jag satt typ och rabblade upp min monolog i huvudet flera gånger konstant, men försökte såklart också slappna av. Sedan var det väldigt stressigt in och ut, byta mic, ta en annan mic, byta kläder, upp och ner för trappan. Men vilken upplevelse ;) Jag älskar att skådespela och dansa och sjunga så det var verkligen kul. Var med i SITS musikalen förra året också, men då var det bara uppträdande i Aulan i skolan, så inte lika seriöst och mycket grejer.

Här är dem bilderna jag tagit, men dem är inte från "Live" utan från repetionerna och innan och så. Vi hade rätt fullt upp så så mycket hann jag inte fota.



Har inte bloggat på ngra dar eftersom jag inte haft tid, men nu är jag här igen!

Kramar,

Sally

Filmtips för ikväl

Hejhej :)

Vissa kanske ska ut ikväll, men för dem som ska vara hemma och kanske mysa: här kommer lite film tips om vad som går på TV ikväll och de senaste hyrfilmerna som precis kommit ut.


  • QX Gaygalan är på ikväll kl. 21.30 på TV4(Har aldrig sett det, men det kan vara lite kul och Carina Berg är programledare)

    Om man också ska kolla på det så går det repriser på massa svenska humorprogram som Solsidan, Cirkus Möller och Välkommen åter om någon kanske har missat ett avsnitt eller nåt. Annars kan man ju bara kolla på TV4 Play. Men 20.00 börjar iaf Välkommen åter med 2 avsnitt, sedan Cirkus Möller vid 21.00 och sedan 23.05 går Solsidan.



  • Sedan är Melodifestivalen på kl. 20.00 på 1an (svt1) Då det är tredje deltävlingen. Bl.a. Erik Saade, Shirley Clamp (ellr hur det nu stavas), Sebastian och massa andra unga rätt okända deltagare.



  • Sedan om man tänker på lite olika långfilmer så är:

    - Die Hard 21.30 på TV4 Plus

    - The Wendell Baker Story kl. 23.25 på Kanal 5 Med Luke och Owen Wilson

    - Stomp The Yard på kl. 19.15 på 3an med Ne-Yo (amerikanskt musikaldrama)

    - Mickey Blue Eyes kl. 21.30 också på 3an med bl.a. Hugh Grant och James Caan. En komedi som jag har sett lite av förut, jag har för mig att den är rätt bra, men mest spännande i slutet.

    - Hero kl. 23.05 på 2an (svt2) en kinesisk action. Har ingen aning om den är bra..

    - Skenbart kl. 22.55, en svensk komedi med bl.a. Gösta Ekman och Robert Gustavsson

    - Anchorman 21.30 på Kanal 5 Rolig komedi med Will Ferrel och Christina Applegate

    Och lite senare:

    - En fiende bland oss 23.35 en thriller på TV4

    - kl. 1.55 på TV4 Höst i New York drama med Richard Gere.

    - Jätten på Kanal 9 1.40 med James Dean

    Inga sådär filmer som jag själv verkligen sådär känner att jag måste kolla på, i så fall går den för sent. ;) Man alla har väl olika smak.

  • Här är en JÄTTEBRA sida om man vill ha tips på filmer asså. Med Filmtoppen och där du kan välja alla kategorier som du kan tänka dig för att hitta rätt film och de nyaste och där du också kan hyra direkt från hemsidan.
    HEADWEB
    http://www.headweb.com/sv/bestsellers

Ha en bra Lördags kväll,

Pussar och Kramar,

Sally


Snabbt Asså

Hej :) tänkte bara prova blogga på mobilen, satt i bilen och hade inget att göra :P har en LG GD510 och den brukar inte va såhär snabb. Men det kan ju också vara att blogg är en ganska "lätt" hemsida? Fast jag vet nt. Det kan ju oxå bara va att min mobil är snabb på Internet idag. Kram, Sally

Tårar och skratt

Romeo och Julia var nog den bästa musikalen jag någonsin sett. Det var ärligt underhållning! Det var SÅ roliga skämt och humor, men på samma gång så sorglig.

Det var sådan blandning med musik och allt. Det kunde vara någon fin musikal låt dem sjöng på som plötsligt gick över till värsta party-dunk låten. Och dem hade typ en fest i musikalen med massa rolig dans som var jätte rolig då dem bytte jättemycket musik som Baby Got Back och Push It.

Den hade också jätte kreativa och coola effekter och grejer, men så var den såklart också så sorglig och jag började gråta i slutet för det var så fiint!

Se den.

Nu är det fredag! yay!

:D

kramar Sally

Romeo och Julia

Heej :)

En lärare i skolan hade på något sätt fått biljetter till Musikalen Romeo och Julia (den som går nu på Göta Lejon med Zelmerlöw och det), så jag ska kolla på den ikväll :) Jättesnällt att jag fick en! Några kompisar i klassen fick också så vi ska gå och se den.

På fotbollsgalan (eller det kanske var sportgalan?) så uppträdde dem med ett nummer och den var jätterolig med bl.a. låten "I like big butts", haaha, vet inte om den heter det men den iaf.

Vi får väl se hur den moderniserade musikalen är ;)

Kommer hem rätt sent för den slutar typ 10, så det får bli imorn.



Kramar,

Sally

Devote? Hjälp?

hej :)

Jag har bara en fråga om någon typ vet: Hur lägger man upp så att man direkt kan se en video, asså att den är på bloggen/i inlägget och intre som en länk eller nåt. För jag vet inte hur man gör...

På devote så finns det en sån här YouTube knapp när man skriver inlägget, mellan "Infoga bild" knappen och "HTML" knappen. men tydligen inte på Blogg.

Så jag bara undrar till alla snälla personer där ute,

Hur gör man på Blogg?

Kramar,

Sally

F***

JAG ÄR SÅ JÄÄÄVLA DUM SÅ DET FINNS INTE NÅGON I HELA JÄKLA UNIVERSUM SOM ÄR LIKA GLÖMSK OCH KLANTIG SOM JAG, JÄKLA SKIT, KLANTARSLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HADE GYMPA IDAG OCH NÄR JAG VAR PÅ VÄG HEM GLÖMDE JAG MIN VÄSKA MED GYMPAKLÄDER I PÅ BUSSHÅLLSPLATSEN I CENTRUM! hUR JÄVLA DUM FÅR MAN VA! JAG ÅKTE TILLBAKA MEN DEN VAR INTE DÄR, KOLLADE OCKSÅ I SPÄRREN DÄR MAN LÄMNAR IN GREJERNA OM MAN HITTAR NÅGOT SOM NÅGON HAR GLÖMT, MEN DET FANNS INGET DÄR! JAG HOPPAS SÅ IN I HELSIKE ATT NÅGON SNÄLL PERSON MED LITE VETT I HUVUDET HITTAR DEN OCH HAR LÄMNAT IN DEN NÅGONTANS, FÖR ATT OM DET ÄR NÅGON LITEN SKITUNGE SOM HAR HITTAT DEN OCH TAGIT DEN, DÅ FAAN.

HAR MINA NYA FOTBOLLSSKOR DÄR I SOM JAG KÖPTE FÖR TYP EN VECKA SEN, OCH DEM VAR INTE BILLIGA, SEDAN HAR JAG NYA GYMPA KLÄDER SOM JAG FICK I FÖDELSEDAGSPRESENT DÄR OCH ALLT ANNAT OMBYTE.

GUD VA MYCKET ÅNGEST JAG HAR ASSÅ, ÅÅÅÅÅ.

/Sally


Skönast

Såg bara den här videon på Ulrik Munther med cover på lady Gagas nya låt "Born This Way".
Så bra asså, han äger!

http://video.se.msn.com/watch/video/ulrik-munther-born-this-way/6f6vj9tq




Glad Alla Hjärtans Dag!

Heey :D Idag är det Valentines Day, El día de San Valentin, Alla hjärtans dag! Har lite sovmorgon idag så jag hann gå in och blogga lite nu på morgonen.

Dagens outfit. Först tänkte jag bara ha ett rött linne på mig, men sen blev det lixom att jag hittade ett skärp som jag tyckte passade, och sen armbandet och aa..
(Jag ser lite trött ut på bilden..)
 

Fick en liten Alla Hjärtans Dag present av mamma nu imorse ;) Jättegulligt





Jag brukar inte FIRA Alla Hjärtans Dag direkt, men det är en rolig dag ändå.

Ha i alla fall en dag med massa kärlek!



PUSSAR OCH KRAMAR,

Sally

Allt.. och lite till

Heej :D

igår va man på fotbollscup tills kl. 23.30 ty. Det gick iaf inge bra alls... :( Men det var kul!

Idag har jag varit på en konfa grej hela dan :) Det var kul, vi höll på med massa roliga grejer, vi har såhär Tema Helg. Imorn ska vi fortsätta med det, och typ förbereda en Gudstjänst och så.

Imorn har jag 2 matcher, 5-manna inomhus :) Vi får se hur det går.

Annars har man gjort lite läxor och nu ska jag äta!

Efter "stormen" igår så blev det jättefint väder med blå himmel och so, och allt så jag gick ut och fota lite. Men det blåste fortfarande mycket då, så fick med lite blåsande snö också ;) Min katt (Champ) tyckte också det va kul och ville va me



Kramar,

Sally

När kom det här hit...?



Asså jag trodde precis att det var påväg att bli vår, även fast det bara är februari, och så kommer det här! Visst, gillar jag snö, men nu lixom?

MIN LILLA HISTORIA

Idag var en CRAZY DAG (morgon)!

Det här är min tidiga dag, så jag börjar kl. 8. Det tar typ en halvtimma för mig att åka till plugget, så åker 45 min innan i vanliga fall.

Men när vi fick veta att typ INGA bussar gick i HELA Stockholms län så sa pappa att han kunde skjutsa. Jag blev på ett sätt rätt glad. Det betydde att många skulle komma försent, om ens komma till skolan (ngra bor lixom i stan och ngra på Ekerö). Så det skulle inte bli HELT vanliga lektioner.

Pappa skjutsade i alla fall mig och Emma, och på vägen dit såg jag Jakob i min klass stå på en busshållsplats, han visste väl inte att han stod och väntade på en buss som aldrig skulle komma?

Så jag sa typ till pappa att vända, men det stod massa andra bilar bakom och tutade och det blev fett kaos. Så pappa sprang ut och gick till Jakob och sa att vi kunde skjutsa, då stod det en anna kille bredvid, någon random, som också tydligen skulle samma håll, så han hoppa in i bilen också.

Sen när vi kom till skolan var det typ bara 8 lärare där. Så vi fick sitta och vänta rätt länge. Sedan kalla dem alla elever till Aulan och hade möte med oss om att vi skulle försöka ha en helt vanlig skoldag. Men bara typ en lärare för våra lektioner var där. Och den var efter lunch. Så våran klass i alla fall fick gå hem efter ett tag.

Men sedan när vi typ stod på perrongen så kom typ en av lärarna som vi skulle ha och ba "Vad gör ni här?" och vi sa att vi skulle gå hem och han ba VA? och det blev fett wierd. Sedan fick jag veta att alla våra andra lärare också hade kommit. Men det var lixom lite sent. Det var ju dem som släppte oss i första taget.

Tunnelbanan funka, men jag fick gå hem den biten jag brukar åka buss, så det tog typ en halv timma. Jag hade verkligen valt en bra dag att ta på mig mycket eyeliner!

Nu sitter jag i alla fall hemma och ska äta lunch nu. Det är så konstigt för i 3 veckor nu har vi inte haft en normal Fredag. Vi har haft ledigt, skidresa och nu det här!

Kraamar,

Sally :)

Kärleksfeber på skolan

heeej :)

Jag vet att det är alla hjärtans dag på måndag nästa vecka, och det är väldigt kul för det känns som vi typ har lite av det temat i skolan.

1. Vi har kärleks tema på svenskan och skriver just nu en srtikel om kärlek

2. Idag disikerade vi gris hjärtan på NOn. Stackars grisar asså!! Och det var så konstigt att se ett hjärta på riktigt och känna på den och hålla på med den som man görd då och aa...

3. På spanska håller vi på med ett kapitel som handlar om alla hjärtans dag, och vi har lärt oss grejer som "Jag är kär i...", "Mitt hjärta slår snabbt/slår för dig...", "Ett kärleksbrev.." osv. ;) 

4. vi håller typ på med dikter på Engelskan, inte för att det måste ha med kärlek att göra, men känslor

5. Vi håller på med religion på SOn, okeej det var kanske en dålig anledning, men handlar ju också liiiiitte om känslor? eller? Lite.


THE LOVE IS IN THE AIR MY FRIENDS, SÄGER JAG BARA.




Sally

Från kakor till skönhetsprodukter

Har dem här kakorna hemma som jag bara tycker är sååå goda! Älskar chocolate chip cookies, men dem här är bara så goda!



Sen har jag ett tips på en jättebra produkt som heter A-derma. Dem har jättemycket produkter som funkar jättebra för dem som också har väldigt känslig hud och inte vill ha massvis med kemikalier. Men dem funkar så jäkla bra också. Därför är dem också lite dyrare ;) Du kan hitta dem på LIFE





Och sedan en hårprodukt som är jättebra och har mycket produkter för skadat hår, som plattat, färgat och så vidare. Det är en Australienskt företag och dem luktar himmelskt. Aussie heter den och finns på massa affärer t.ex. Åhléns





Aah, tänkte bara eftersom dem inte är så kända, men så otroligt bra! :)

Kramar,

Sally

The pillars of the earth



Kollade på den här MINI-serien de två veckorna innan skolan började i 4 delar. Det är medeltid style, med mycket avhuggningar av händer, öron och huvuden och även misshandel, våldtagning, otrohet, olycklig kärlek, ja mycket ont, men också väldigt mycket gott som kämpar mot det.

Jag brukar inte gilla sådana här grejer, dom sagan om ringen, som i och för sig inte är så verklig så det kanske var fel exempel, för den är här är väldigt verklig, förr i tiden. Men hur som helst så tyckte jag faktiskt den var riktigt bra!

Den var ju väldigt lång och mycket hände, och man blev lixom väldigt inne på den. sedan är den ju också baserad eller inspirerad av en äkta historia. Själva grejen handlar ju egentligen om byggander av en kathedral, i England tror jag men den handlar ju självklart också om andra små grejer.

Det är många berörande hårda scener, som jag hade svårt att se, men också så spännande scener att man inte kan göra annat än just se. Man förstår hur hårt det var på den tiden och mat får möta många starka personer.

Även om man inte gillar sådana här filmer så föreslår jaag verkligen den här.

Den är först skriver av Ken Follett, och så har dem sedan gjort till en film/serie.

 

bilder från filmen:



















aa, ni fattar haha :P

Jag kollade också upp lite vad skådespelarna hette, och Edie redmayne som spelar Jack i den här tyckte jag i början såg väldigt konstig ut, men han är egentligen rätt gullig ;)



´jag hade i alla fal aldrig sett honom någon film tror jag inte, men så när jag surfade runt lite kom den här fram:

The Yellow Handkerchief Poster





Jag ba "What!?", vad är det här för film med Kristen Stewart och han?! Varför har inte jag vetat om den? För den kom tydligen ut 2008 och ska vara riktigt bra. men den fick väl inte så mcyket uppmärkssamhet i Sverige. SF kanske inte "köpte" den eller vad man nu ska säga. För det är ju ofta dem som får "attention" lixom.

den är i alla fall på min "Jag ska se" lista nu ;)

Kände att det här var rätt långt inlägg heh, men det var väl kanske för bilderna...

Sincerely,

Sally


Skitkul asså, jag garvar på mig

Jag kollade lite på melodifestivalen igår, och jag tycker bara inte att det var kul. De ändå programledarna jag någonsin gillat var typ Petra Mede. Och det känns som det typ är SAMMA bidrag varenda jävla år. Och det där lilla grejen med MÅNS Möller var ärligt inte kul. Jag har verkligen hatat honom ett tag och hans sugiga show Cirkus Möller. Han är ju också med på Time Out och han är bara så patetisk.

Jag vill bara kräkas när han drar nått av hans as torra skämt, och jag tycker bara att han är TRÅKIG. Han vet inte vad riktig humor är. Han har typ en 15-årig jobbig pervers tonårs killes humor.

Jag vet att många typ avgudar han och tycker han är as skön, men jag kan också nästan slå vad om att 80 % av dem är killar.

Jag stör mig också på hans jäkla smile som alltid sitter som fastklistrat på hans ansikte. Och jag försökte ärligt talat kolla på Cirkus Möller flera gånger, men det var bara inte...kul? Är det någonting som ens är LITE värt att kolla på så är det Sean Banan.



Jag älskar humor program men asså jag orkar inte med han, och det måste ärligt va ett mirakel om jag skulle någonsin tycka att någon av hans sämt var roliga.

Jag längtar verkligen till Solsidan ikväll...



No Title

Nee, jag kände att jag inte riktigt hade någon rubrik för det här inlägget.

har precis ätit och gjort lite SO. Vi har ett projekt i grupparbeten och alla får en slags grupp att forska om. Jag har New Age. och jag ska också försöka hitta grejer tidningar har skrivit om New Age, men det är svårt. För ni som inte vet så är dem mycket för typ spådomar, trolldom, att se sin egen Aura, tror man på något så är det så, osv. Fast dem är fortfarande på nåt sett religiösa, även fast mycket av det, t.ex. trolldom är lixom det många relifioner är emot :S



Nu ska jag göra NO och sen Spanska ;)




Jag såg ett jättebra erbjudande för ni som gillar fotografi!

Länk: http://bonniershop.nu/node/10785/form/2?media=dn&ms=1

Det är om tidningen digital foto och ritplatta, och bok, och ähh, ni får kolla själva!

Sincerely,

Sally




The Kids Are All Right

hejhej ;)

Igår kollade jag som sagt i tidigare inlägg på The Kids Are All Right med mamma. Det var väldigt gullig, men verkligen inte en feg film.

Den var ärlig och sann, och karaktärerna var väldigt äkta. Riktigt bra skådespleare som...

Mia wasikowska, som t.ex. spelade Alice I Alice in Wonderland.



Josh Hutcherson, som varit skådesplelare som väldigt ung



Annette Bening



Julianne Moore



Mark Ruffalo, jag brukar gilla han roller i filmer han gör...men inte i den här filmen så mycket. Jag irreterar mig också på hans min han alltid ska ha.



Själva filmen handlar om ett lesbiskt par som har två barn, en tjej 18 och en kille runt 16 kanske eller nåt. Dem är nyfikna på vem deras spermdonator är (pappa) och försöker därför i hemlighet få tag på honom.





I alla fall så var det en väldig genomtänkt film, och slutet är en av dem bästa sluten jag sett på länge.

Sincerely,

Sally

Skidresan 2011

heej :)

Jag skulle ju lägga upp en video jag spelade in, men det blev fel, men den kommer senare isf.

Här är lite bilder iaf.


Into the blue

hej, förra helgen såg jag Into The Blue. En action film. Det är en rolig skattletar, tropisk film i början som sedan blir till ett droghandlar drama. Spännande och rätt bra med Jessica Alba och Paul Walker.



Snart ska jag och mamma se The Kids Are Alright, som är ganska ny. Skriver om den sen. Vi ska för första gången kolla på våran blue ray (Play Station 3 egentligen ;)) hehe



Sincerely,

Sally

Lördag, kära Lördag

Hej hej :)

Ska lägga upp bilder från skidresan idag, men först ska jag äta lunch nu.

ät fortfarande jätteförkyld, men är inte jättehängig.

Idag ska jag gå och köpa lite kläder till Musikal uppvisningen, göra lite läxor, och ikväll är det premiär melodifestivalen! Gillar väl egentligeninte det så mycket längre, jag älskadde det förut, när jag var typ 10 år :P



Jag sov 10 och en halv timme i natt! Så skönt! har nog inte gjort det på jättelänge! Gick och la mig 10, somna kanske halv 11 och sen vakna jag typ kvart i 9.



Tänkte först ta bild på dagens outfit, men det finns inget att se, bara en skräpig T-shirt, mjukisbyxor, och hus jag ser ut i håret, vill jag inte ens prata om.

Sincerely,

Sally

Just do it.

Idaag var jag med på skid resan :D

Det var jättekul! Men i morse i felt like SH*T. Trodde jag skulle svimma. Men jag tvinga lixom mig själv att bara göra det även fast jag inte alls kände mig bra.

Tog en Iprem också, så då blev jag piggare. N är jag väldigt hes, både för att jag har skrikit och sjungit på bussen, men också såklart eftersom jag är förkyld.

Det hände en liten incident imorse, när pappa precis nästan hade lämnat mig och Emma. Jag hade lagt undan mobilen i bilen, i ett sånt här mobil ställ/fack och så glömde jag den. Bajs asså! jag är så glömsk, men den va lixom 06.30 och jag kände mig inte så bra, så jag var ju lixom inte så "clear" i huvudet. Fast det har ju i och för sig hänt förut...

I alla fall hade pappa inte hunnit så långt och han hann komma tillbaka och ge den till mig innan vi åkte!

Imorse drack jag ny pressad juice. Den innehöll pressad mandarin, citron och lime. Vilken kick asså!

har en video från bussen som jag kan lägga upp, men jag orkar inte just nu.

Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt (typ kl 10-11) och försöka bli frisk!



Sincerely,

Sally :)

Roligaste muggen ever

Jag såg den här på Jullovet, och jag kunde inte bara hjälpa att köpa den.





Sincerely,

Sally

Så jäkla typiskt...

Asså varför, seriöst! Vad är felet!?

Varenda gång jag längtar till något så måste jag bli SJUK!!! Imorgon ska vi på skidresa med skolan, och då blir jag självklart SJUK! Det har lixom blivit värre och värre varje dag, och nu, dagen innan så har jag känt mig lite småhängig under dagen, och har värsta slemhostan.

Har skickat iväg pappa för att delsvis köpa lite smågrejer för bussen dit, men också massa citroner, limer (heller hur man nu skriver lime i plural) och mandariner. C-vitamin gör hälsan fin! (kunde jag inte komma på något bättre?)



Hopppade över fotbollsträningen idag, för jag tror nog inte att det skulle göra det bättre, och jag är för trött och hängig. Sitter jag vid datorn med min tjocktröja och mina varma fiina mössa.
(Tog med webkameran så det blev lite suddigt)


Nu ska jag i alla fall vila resten av kvällen och, förhoppningsvis, åka skidor imorn.

Kra...Ne föresten vill inte ge er kramar och smitta ner e så..

MVH (kom inte på nån annan hälsning just nu)

Sally :)




Idag har jag...

1. Gått upp 07.50 (edit: märkte att jag skrev fel, jag gick upp 06.50, hehe)

2. åt frukost, risgrynsgröt med kanel och en mandarin

3. Borsta tänderna (känner att jag verkligen ger ut viktig information, som alla säkert bara "are dying to here")

4. Klädde på mig



5. Gick till skolan

6. Kom hem från skolan

7. Åt mellis, Chai Te med rostad smörgås med smör, leverpastej och salt gurka



(Undrar också varför det stod en toarulle på köksbordet?)

8. Spela piano

9. Gjorde matte

10. Tog roliga foton

11. Åt middag

12. Bloggade

Och nu ska jag kolla på Navy CIS! (som började för 4 minuter sen!)




Kramar,

Sally


Gårdagens efterrätt...





hejhej :) åt en jättegod efterrätt igår. vet inte varför jag gör det här inlägget, jag kände lixom bara för det, hade ju bilderna också ;)

Det var tofu vaniljglass, blåbär, skrossade Oreos och lite chokladsås :)

MUMS! Saknar den redan.

Tävlings tips

hejhej :)

tänkte bara tipsa om en blogg tävling på http://impulsive.devote.se, och om ni inte vill vara med där, är det en riktig rolig blogg att läsa ;)

Nu ska man snart kolla på House,

Sincerely,

Sally


Bang Head Here

Heej :)

Han som vanligt inte skriva igår (Måndag) eftersom jag aldrig typ har tid då. Har både Musikal och Fotbollsträning då. Jag kom hem en kvart innan fotbollsträningen började, så jag kunde inte direkt chilla eller nåt. Ringde mamma när jag var på bussen, och sa åt henne att fixa en macka så jag bara kunde äta jättesnabbt, klä på mig, och åka.Som tur är kunde mamma skjutsa för pappa (som brukar skjutsa) var inte hemma. ja vissa dagar är det helt enkelt lite för stressigt att hinna skriva.

Detta kanske kan hjälpa om man har samma problem?





Idag har jag varit på piano och innan det var jag på "ART Tutorial" (Typ extra bild lektion efter skolan om man typ ligger efter eller bara vill fråga nåt) med Lotta. Vi finslipade lite på våra målningar, för vi ska typ vara klara nästa lektion :P

Idag börjar också House! Yay! :D Ett av mina favorit program.

Börjar kl. 21.00 på TV4 ;)

 

Kramar,

Sally




RSS 2.0