Så gick det i Fotbollscupen

Heej :)

Kom hem från fotbollscupen för ett tag sen, har ätit nu :) Vi körde inomhus typ på 5-7 manna, nåt sånt. Det var 6 lag som var med, det var en väldigt liten kupp, man kunde inte anmäla sig utan man blev inbjuden.

Det var två grupper med 3 pers. i. I våran grupp fick alla lika poäng! Alla förlora en, och alla vann en. Så då lottade dem! Och gissa vem som lottades 1:a?.... VI! :D Asså jag blev jätteöveraskad, men tyckte ändå synd om de andra lagen eftersom dem hade ju ändå egentligen fått lika många poäng som vi. men jaja, vi kom i alla fall direkt till finalen då och mötte laget som kom 1:a i andra gruppen. Aspudden.

Det var väldigt lika men, tyvär så slank det in ett mål för dem så vi kom på andra plats i kuppen! Tyckte det var skitkul, men kändes också konstigt att spela på sån liten plan :)



Fick ha compeed skavsårs plåster på båda hälarna och på vänstra lilltån, vet inte från vilken sko jag fått det skavsåret! Här är också mina nya innefotbollsskor också som jag hade på mig! 



Nu ska jag dusha och sedan blir det Solsidan! ;)

Kramar,

Sally 


 

Han sa något vettigt faktiskt

hejhej :)

Vi kollade på den här intervjun på SOn i veckan med Christer Hedin (som jag inte hade någon aning om vem det var innan) som iaf är en Religion lärare eller nåt och kan typ hela bibeln utantill.

Trodde i alla fall inte att vi skulle få ut så mycket från den, men jag hade fel ;) En sak som han sa tyckte jag var jättebra.



"Utan döden, skulle dagarna i våra liv tappa värdet"


Söndag

Jaa, var väl typ allas favorit dag FÖRR i tiden, eller vad man nu ska säga, eftersom det var den ändå dagen alla var lediga på, den 7nde dagen och blablabla. Ja, men nu är det ju Fredag och Lördag som är allas favorit dagar.

Varför? Ja troligen för att även om man har skola/jobb på fredagar så vet man att när man slutar så har man hela eftermiddagen/kvällen ledig och alla gillar nog också främst fredag för då har man ju hela helgen FRAMFÖR sig.

Lördag gillar väl många också, då är man ledig, kvällen har man ledig också (inget tidigt nästa dag) så lördag gillar man också ;) Men då pågår ändå helgen och då blir (i alla fall jag) stressad över att det snart är slut!
Så där för gillar jag mer fredag.

Men söndag lixom, det är ju fortfarande en sån här chilldag, men den förstörs lixom för att dagen efter är måndag! Söndag är ångest dagen då man tänker på allt man skulle ha hunnit med men inte hunnit under helgen. Därför blir jag så irreterad.

Annars gillar jag söndagar typ sista veckan av skola, för då är det lixom bara roliga grejer i skolan, och då kan man lixom bara ha kul med sina kompisar och då är det inge problem för mig att gå till skolan.

Men idag vill jag ändå ha en bra dag och hinna med mycket och det tycker jag ni också ska ha!

Nu ska jag också gå ut från bloggen, delvis för att jag har andra saker att gör, men också för att ni säkert sitter och undrar när jag är klar med denna JÄTTEintressanta uppsatsen om veckodagar, så...



Puss och kram,

Sally

Blåmärke

Auch! Igår var jag och åkte skridskor med familjen. Jag hade inte åkt på typ ett åroch var lite osäker. Mina skridsskor var också för små så jag fick ta mammas som är storlek 41 och jag har storlek 38-39. Men jag fick ha sockor och knyta väldigt hårt. Det gick i alla fall rätt bra tills slutet då jag på nåt sätt ramlade rakt fram med knäna först. Fan vad det gjorde ont och varför måste is vara så hårt!



Så nu har jag ett stort blåmärke på knät och är öm på dem. Det är ju jättebra eftersom jag också ska spela fotbollscup idag (inomhus) !

Wish me good luck,

Sincerely,

Sally

Kallt men Vackert















Var ute och tog lite foton förra helgen (Men den sista är från ett annat tillfälle, sol"uppgången" i fredags, och lite dålig kvalitet eftersom jag klippte ut den från en större bild :P)
 
Kram,

Sally

American Dreamz



Wow, aa. Jag kollade ju på den igår och jag måste säga att det är nog den mesta wierda överaskande (då menar jag verkligen wierd överaskande) filmen jag NÅGONSIN har sett. Asså den var lixom på ett sett rätt vågad, men ändå så var det lixom humor i allt, som kanske egentligen var det vågade.

Själva handlingen: Programmet American Dreamz är typ ett jättepopulärt program som handlar om att man söker dit om man tycker att man har talang i at sjunga och dansa och så är det typ som Idol fast inte allt lika seriöst och långdraget. Hugh Grant är program ledaren som alla älskar men han är egentligen väldigt ensam och trött på programmet. Sedan är USA i ett slags terrorist krig kan man säga, det är i alla fall väldigt oroligt om det, och Presidenten har blivit jättekonstig och kommer lixom inte ihåg varför han äns ville bli president, han tycker verkligheten är så hård typ.

Allting går i alla fall ihop tillsammans i slutet, och det är väldigt spännande. Presidentnen ska vara gäst domare på finalen och slutet är nog det som gör så att filmen bara blir tragisk!

Ska inte avslöja nåt men det blir verkligen inte som man trott. Om det är en film värd att se vet jag inte, men den är egentligen ganska rolig och bra i vissa delar och underhåller. Så jaa ;)


"Presidenten" till vänster och Programledaren till höger.

En av tjejerna som är en av deltagarna och en av huvudpersonerna i filmen, hon heter faktiskt Sally i filmen ! :D

Också en av deltagarna, en rollfigur man båda kommer hata och älska, Omar

Sally

Är det INGEN som har 39!?

I förrigår var jag och försökte hitta innefotbollsskor, var på både Intersport och Stadium, men ingen av dem hade rätt i min storlek. Stadium hade i och för säg några men inga som vi köpte. Jag vet inte varför, men tror att desisnen inte passade eller nåt, jag vet inte.

Hur som helst så åkte vi iväg idag jag och pappa ännu längre. Vi var på Stadium Outlet, En annan Stadium och en annan Intersport. NADA! Stadium outlet hade ju bara REA grejer och hade ju bara lite grejer kvar. Intersport skulle precis stänga så han inte tänka så mycket. De hade inte så mycket av 39 i tjej storlekar men typ 1 hade dem, och en i 38,5. Dem passade okej, Men vi hade inte varit på Stadium än och dem var öppet längre så vi tänkte att vi skulle hitta där, men där fanns det ännu mindre. Bara massa killskor, och tjejskor i för litet eller för stort. De hade ett par, men de fanns bara 2 st kvar, och i storlekarna 38 och 40! Skojar du eller! asså jag har 38 i typ mina Uggs, men dem är lixom lite större, och mina ute fotbollsskor är i 38,5, så det var bäst att köpa 39.

Så nu får nog pappa åka tillbaka till den där Intersport och köpa dem 39 skorna.

Han på Stadium sa att Junior går oftast upp till 38,5 och Vuxen skor börjar ofta på typ 40, det är väldigt få som går till/från 39.



Sally


Min Lunch

Hejhej :)

Ska snart på fotbollsträning kl. 20.00 till 21.30. jag vet, lite konstig tid på en fredag! Men det är bara en "engångs" träning eller vad man nu ska säga för vi ska träna till en inomhuscup.

När jag kommer hem därifrån ska jag kolla på "Amercian Dreamz" som börjar just 21.30, så jag får skynda mig!
Har inte sett den, men har sett omslaget i många affärer.



Åt en jätte god lunch idag så här blev den:



Jag stekte kyckling...



Värmde upp "left over" fullkorns spagetti...



Hackade lite grönsaker...



Och wolla! :D (blandade också i chili sauce i spaggettin innan jag hälde på allt annat ;)
Enkelt, men gott!

Idag har också Burlesque (stavning) Premiär med Christina Aguilera! Den har tydligen fått jättebra betyg!
Kanske går och ser den imorn :)



Ha en bra fredagskväll,

Många kramar,

Sally :)

Var får man tag på macarons?



Jag har faktiskt ALDRIG smakat sånna, men alla säger att dem är så goda och dem ser så goda men konstiga ut också! Men var i helsike kan man hitta macarons i Sverige?!

Så jag kollade runt lite och här så har ni svaret!:

http://gismart.blogg.se/2010/march/jakten-pa-macarons.html

Det finns en choklad affär bakom NK (I Stockholm) och där har dem tydligen massa smaker!

Vissa säger att det också finns på typ Ica Kvantum och grejer, men troligen inte på alla. En annan sa också att det fanns på Pont Noveau på Nybrogatan 38 och att den också har massa olika sorter. Länk: www.pontnouveau.se/

Hoppas det hjälpte ;)

Dem som inte tyckte att dem var goda sa bl.a. såhär:

"Det ser skabbigt ut. O dessutom blir man fet. Usch!"

och

"Ja dom var inte så goda, smakade mest socker och man får ont i tänderna av dom.."

Så det är väl upp till er. Någon annan som har smakat? :)

Kramar och Pussar,

Sally

NU

Jaa, nu! är det i alla fall Fredag :D

Håller på med läxor och sånt och chattar lite, men nu ska man äta lunch! Älskar att laga nat, så vi får se vad det blir.

Dem flesta är väl i skolan nu, men ha i ala fall en jättebra fredag!!!

Kramar,

Svampbob och jag




Fredag!...typ

Okejj, nt riktigt fredag, men typ, för jag e ledig imorgon! yay!
Ska dusha nu eftersom jag varit på fotbollsträning. Efter det så gick jag och pappa och försökte hitta innefotbollsskor, vi gick in på både Stadium och Intersport men hittade inga just då i rätt storlek och så. Har 39 och båda av dem hade ganska lite av innefotbollsskor storlekar för min ålder tjej just nu, så aa. Hitta ngra men vi ska gå igen i helgen ;)
Efter jag har dushat ska jag nog slappa och sedan läsa lite SO.
Imorn kmr jag kunna blogga mer under dagen oxå :)
Puss,
Sally

World Hold On

Är fäst på 2 st låtar just nu:

Little House med Amanda Seyfried (somjag sa i något tidigare inlägg)



och

All I need i you som är skriven av Andreas Carlsson



Han skrev till UNICEF tror jag, men alla idoler sjöng den ju på finalen och allt och jag tycker bara att den är så bra! Det finns typ en inspelad där det är en kille som sjunger, och så finns det en som, ja, alla idoler sjunger, gilar den mest,  för det är så coolt med alla olika röster.

Länkar:

Little House : http://www.youtube.com/watch?v=x4ZW6d4AYvc

All i need is you (med alla idoler) : http://www.youtube.com/watch?v=2bgOz713-GI

Sedan tyckte jag det här klippet var lite kul med Andreas Weise, Olle Hedberg, Geir coh lite Elin eller vad hon nu heter, de står typ och sjunger i korridåren lite spontant med gitarr "World hold on", det är också kul i slutet, men kolla på hela isf ;)

http://www.youtube.com/watch?v=CUUnlqzd5r0&feature=related

Du är den den 8 564 349 besökaren!

Jag stör mig så mkt på sånna asså! Yeah right!

1. De sitter alltid i vägen

2. Jag blir bara irreterad! Så skriver dem också typ alltid "Det är sant! Du är inne den 26 Januari 19.12!" eller när man nu är inne bara för att det ska låta troligare.

Har tips på en bra klädes sida: Paula Myo, som också har REA just nu:

http://www.paulamyo.com/



Leggings StripeSkit snygga leggins, för 129!
Studentklänning DollÄlskar den här sommarklänning/studentklänningen också för 399! Inte lika billigt, men just den här är inte på REA. Vet att det är rätt enkel klänning men skulle jag ha tagit studenten den här sommaren kanske man skulle velat ha den här. ;)

Har pluggat science hela eftermiddagen, nu tar jag lite paus från läxor :)

Kramar,

Sally

Tisdag - Tuesday - Martes

Heeeej :)

Idag är det tisdag (ja jag vet att jag skrev det på 3 språk i titeln, duktig jag är! :D Eller inte...:))
Iaf så han jag inte skriva igår eftersom jag inte typ har en minut över på Måndagar. Det är skola, musikal, fotboll, läxor, dusha, natti natti. Aa ni fattar ;)



Jag har studiedag på fredag, YAAYY!!! :D Då har jag tid att göra massa läxor så jag inte behöver stressa lika mycket! :D (Kanske era tankar är mer åt: Då är jag fri, skiter i skolan och kan göra vad jag vill!)



Har haft piano idag, det var kul, och nu när jag kom hem åt jag fisk, potatis och grönsaker, och så har jag gjort Svenska. Vi har Kärleks Tema på svenskan (passar ju bra eftersom det är Alla Hjärtans Dag snart!) och vi har en uppgift att viska intervjua nån/några om kärlek med någon liten inriktning t.ex. Skilsmässa eller Ung kärlek eller nåt sånt. Så ska vi skriva en Artikel om det som om vi typ vore journalister.



Idag i skolan trodde jag att jag hade tappat bort mitt block, och jag har i stort sett ALLA papper i den som vi har fått/gjort den här terminen, och med tanke på alla prov, redovisningar och uppgifter vi har framför oss var inte det det absolut bästa som kunde hända mig just nu! Det låter lite barnsligt men jag fick lite tårar i ögonen och fick så jäkla mycket ångest, jag är så glömsk! Men som jag skrev i början av denna paragraph: "Jag trodde..." För att den var hemma! Haha! Så lycklig!!!

Nu ska jag plugga Science (NO) sen ska man vl förhoppningsvis lägga sig.

Bamse Kramar,

Sally


Man About Town

Heej :)

Har precis sett Man about town som gick på TV3, började 21.30. Den var väldigt, väääldigt överaskande av vad jag trodde det skulle vara för slags film. Det var en väldigt konstig film. det står att det är en dramakomedi, och jaa det passar faktiskt. Det var både komedi, drama, kärlek med.

Det handlar om en kille som bor i Kalifornien med sin fru som är en supermodell, och både han och hon är jätte rika. Han är ngn slags agent för kändisar eller e chef för ngt sånt slags företag och är rätt känd.
Huvud personen är alltså Ben Affleck, som spelar rollen väldigt bra.

Hela filmen handlar egentligen om att hitta sig själv. Han börjar på en kurs där man ska skriva dagbok och går på föreläsningar om hur man ska hitta sig själv osv.

Filmen visar hur man kan bli om man skjuter undan allt skit som hänt, om man slutar bry sig om de runt om än och deras känslor, och till och med sina egna och glömmer vad som är viktigt och betyder något.



Vissa stunder tyckte jag den var jättedålig och konstig men efter ett tag fattar man och det blir bättre och händer och grejer och man kmr in i den :)

Den var faktiskt rätt bra :) men nu skaman sova ;)

Sally

Fotbollsmatch idag

hej :)

Idag har man varit hemma och gjort läxor, men imorse (eller typ runt 10-11) spelade jag match :D

Det blev 0-0, och det är ju lixom bra men tyckte att vi kunde gjort iaf ett mål, för vi spelade väldigt bra för att ha gjort ett. Vi hade ngra chanser, men ingen gick in.

Det är ju lixom också rätt kallt och halt ute. Gled typ 100 ggr på plan, när man lixom springer jättesnabbt och så måste man plötsligt stanna. En gång när jag gled stod jag lixom med ett ben på knäet och det andra rakt framåt så jag vette fan hur det såg ut, men det måste sett ut som jag dansa elr nåt haha :P



Det stod i bilen att det var 0 gradigt men det kändes liiite kallare, men det kanske var det, jag venne. Men mina fötter höll i alla fall på att domna bort. Först kändes det inget så var det helt okej, sen började det svida, sen efter ett långt tag känns det knappt längre, eller så känns det jättekonstigt typ som om man har någonting i skon fast man inte har det, aa väldigt konstigt i alla fall. Sen när jag satt i bilen och tog av skorna och strumperna så började dem ju värmas upp lite (satt typ med dem mot den varma fläkten hela vägen hem :P) men du börjar det ju stickas i foten och allt. Men nu mår dem bra, mina fötter och tår alltså ;)

Nu ska man äta mat, muums! kom på att jag inte ätit på 8 och en halv timma! oops. åt lunch vid 1 och har inte ätits sen dess. Dem säger ju att man typ ska äta varje 4 timmar. Känner att jag har lite ont i magen och känner mig lite tom så jag tänkte gå och fylla på min mage nu med chili soppa och ciabatta (hur det nu stavas!).



Många hungriga lördags kramar,

Sally


LOTTA!

Igår alltså den 21 Januari fyllde min kompis år så tänkte bara säga det..haha :)

Men jag var iaf hos henne och tog med min kamera, men innan jag gick så skulle jag bara ladda batteriet till min kamera snabbt, men då glömde jag den, och tog bara med kameran!!! F*N!
Så jag tog inga bilder, däremot ringde jag först pappa och tänkte fråga om han kunde komma med den, men kände ändå att jag inte villle störa han på en fredag kväll med att åka runt som en betjänt åt mig, (eftersom han först hade skjutsat mig dit. Så det blev utan foton..

Iaf här e hennes blogg: http://clotta.devote.se


FREDAG, JUUUUVA FREDAG + Dikt

HEEEEJ :D nu är det fredag, yaay!

Jag och min kompis Emma, skrev en gång på lektionen en dikt om just fredag, på en fredag, då alla skulle gissa vad det var, här är den:

Du gör mig förväntansfull och glad

I väntan skriver jag flera blad

Jag känner mig så lycklig när du är här

...Men jag blir förkrossad när vi dras isär

Du är både slutet men också början på något underbart

Men tyvär så är det över så snart

Men i minnet vet jag min vän

Att du kommer tillbaka igen


Och sen skulle ma gissa xP

Ahmen, jag ska iaf över till en kompis om typ 15 min så vi ses, och ha en underbar, fantastisk, ägande, bästa fredagen,

Kram Sally




Konfa grej..igen

hejhej :)

Inget otroligt spännande som har hänt mig idag heller; skola, läxor, och jaa..det var nog allt.

Imorgon ska jag iaf över till en kompis på kvällen, och då ska man väl ändå kunna chilla lite ;) för jag tänker inte ta med mig läxorna dit.

På engelskan ska vi ju gör en video med en valfri låt, vi håller typ på med att tolka poesi o sånt.

Jag tror jag ska ha Little House med Amanda Seyfried, jag vet, hon är ju inte direkt så känd för att göra låtar. Men det här är iallafall en av hennes få eller kanske hennes ända låt. Och den är riktigt bra, fast den bästa beskrivningen av den skulle nog vara gullig ;)
Här är länken till låten, med lyrics:
http://www.youtube.com/watch?v=DjGOEU94sHc



Jag ska iaf på en till konfa grej snart.

Men nu ska man äta ;)

Sally


4 dagar

Hej hej :)

Nu ha det väl varit runt 4 dagar sen jag bloggade, jag har lixom haft lite att göra. På måndagen har jag båda musikal i 2 timmar och fotbollsträning 1 och en halv timma, sen e de läxor osv. osv...ni fattar. Men nu har jag iaf typ fått en kvart över eller nåt, ska iväg på konfa grej nu, sen blir det mer läxor...blää. nemen jag har inte överdrivet mycket med läxor, men det finns lixom att göra ;)

Ska kanske inte uttråka er allt för mycket och sitta och snacka om mina läxor. Men nu sedan jag kom hem har jag iaf gjort en spanska läxa. man ska skriva om sig själv så mkt man kan, ca 3/4 av ett A4.
Sen blir det SO, piano läxa och träna på mitt manus för musikalen, måste kunna den utantill till nästa gång och det är en lång monolog jag måste kunna.

Nu måste jag iaf dra, men skriver nog imorn igen, då om en film jag såg för ungefär en vecka sen som var riktigt bra, men inte så många som vet om.

Kramar,

Sally

The Sunny Side!

Om man översätter det till engelska blir det så som det står i rubriken av inlägget, men här kallar vi det ju ändå Solsidan :) Men som med "Män som hatar kvinnor" och "Låt den rätte komma in" så har USA blivit intresserade av Solsidan och vill köpa den ! ;) Sverige växer. 



Iaf så börjar det ikväll! Andra säsongen. Såg faftiskt inte så många avsnitt från första när den gick på TV, men jag och min kompis kollade ut hela boxen med alla avsnitt från första säsongen på en kväll ;) man kan ju inte hjälpa det.



För dem som undrar så är det kl 20.00 på Tv4 ;)

Precis efter det så har också ett annat program premiär på samma kanal: Time out. Det gick ju förut men nu kommer dem ju börja igen!



Så jag har 2 st goa svenska humorprogram att se fram emot till ikväll :)

Annars har man bara varit hemma hela dagen och bl.a. pluggat.

Hare bra,

Sally 


Min Lördagskväll

Min familj var bjudna till min sysling och gudmor på middag igår kväll, det var 3 familjer, vi dem och en annan familj som vi också känner. Det var jättekul! :) Vi kom dit runt 18.00 och åkte kommunalt hem runt 24.00 och kom hem typ vid1. Då var jag väldgt trött efter en rolig kväll ;)

På bordet var det hemlagad lasagne eller fiskgratäng med antingen musslor o lax eller räkor och lax. Till efterrätt blev det papparkaks cheesecake, har jag aldrig smakat, men det va jättegott.

Vi hängde där, kolla på fångarna på fortet, gick till Rålis, åt (såklart), och i slutet spelade vi alla kort.
Det gick inte så bra för mig då när vi körde kort...:(

Haha, här e lite bilder från igår:



Matilda och Nicole x)



Fisk gratängerna



Pepparkaks cheesecaken

 Jag



Bevis på att min sysling äger på att rida ;)



Kram,

Sally

Tips på Fredags gött!

Jag gjorde det här förra helgen men det är så himla gott...och enkelt! Choklad kaka med choklad glasyr på. MUMS säger jag bara :) Så här går det till:



Det är ett pulver i och till det tillsätter du en viss ägg och vatten så att det blir en smet (instruktioner på baksidan)



Sedan häller du det i en form på bröat och smörat



Sedan lägger du in den i ugnen i 40 minuter ! Kolla till den ibland! ;P



Sedan gör du glasyren/toppingen, som det också finns i pulver i paketet och tillsätter det som står på baksidan ;)
Sedan när kakan är klar i ugnen efter 40 minuter tar du ut den och brer på glasyren (det är som en mörk/eller vanlig choklad kräm, som torkar och blir lite hårder efter ett tag om man låter den sitta ett tag.



KLAR!!



Nu är det bara att äta!


Sally

Iskall träning och "Jag kom på det!"

Jaa, det var nog en lite udda rubrik, det var faktsikt svårt att få ihop en xP i alla fall, hej på er ;)

Har precis kommit hem från en iiiiiiiiiiiiissskaaaall fotbollsträning! Mina fingrar och tår sved så mycket i början! Men i slutet var det ändå skönt. Jag tror det var runt -9 grader, och så länge det inte är över -10, så tränar vi ! :)

Idag kom jag på en sak ja hade gått och grubblat på i flera dagar! Det var en låt som jag var så inne på förut (Kanske ngra månader sen) men hade helt glömt bort vad bandet och låten hette! Jag kände mig så fast, för jag kunde ju inte hitta denb på nåt sätt. Men sen idag när jag satt och åt mellis själv hemma så kom jag på bandet!!
Sedan hitta jag låten på Youtube. Thank God! för den e så bra ;)
The Script med Break Evan.



Ska äta middag nu, köttfärssås och spagetti. Mums!

..Sally ;)

HJÄLP

Heeej ;) på er

Hopppas ni har haft en bra början på vårterminen, om det nu e möjligt..?

Nemen jag har faktsikt haft det rätt bra, började i måndags som jag sa och har nu imorgon (torsdag) och på fredag "Roliga dagar" i skolan. Ska ha ngn drama/film grej tror jag.

IAF så skulle jag verkligen behöva tips, verkligen whatever ...! Först den mindre viktiga, jag har nämligen köpt en ny volym spray (håret) TRESemme och jag försöker verkligen hitta en jättebra som man bara lätt kan använda. Är det ngn som har ngra tips på andra eller vet om den är bra?

Jag vet, ni får vrida lite på huvudet :P

2ndra grejen! :

På engelskan ska vi göra en musikvideo för valfri låt och jag har ingen jäkla aning om vilken låt jag ska ha!
Har någon något tips på en låt eller annars ett band/artist eller någon som ni tycker e bra!
Skulle verkligen behöva lite tips ;) <3

Nu ska jag iallafall leta låtar på Youtube, sen blir det lite träning, få se vad jag kmr på :P Känner inte för att gå ut och jogga just nu, tänkte mer ngt väldigt jobbigt inomhus.
Har värsta träningsverken också!!! Vi hade en sådan jobbig gympa lektion att det inte e sant, men det var bara kul, o bra ;) Det är faktiskt lättare attövertale än själv att till exempel bara gör EN armhävning till, eller kanske bara 10 sekunder till i plankan (för man orkar ju alltid mer än man tror) om det är folk runt om en. Jag blir så rastlös när jag tränar själv typ hemma.

Hare braa,

Sally


Första skolmorgonen..på ett tag

Hejhej ;)



Jag sitter här hemma och ska dra till skolan senare, första dan!
Jag är både lite glad och lite sur pga det. Man vill ju träffa alla och det kan ju fajtiskt också vara kul i skolan. Men jag tänker på alla läxor och grejer. Nu är man ju lixom van att vara utan dem grejerna och bara kunna göra vad man vill.

Jaja, kan inte sitta för länge här, skolan väntar.

Bye,

Sally

Nedräkning

Jag blir bara stressad över att tänka på att skolan faktiskt börjar om bara knappt 2 dagar! Så på ett sätt blir det svårt att njuta av dessa dagar, man gör ju lixom grejer men man har det alltid på huvudet.

Det är egentligen inte själva grejen att jag måste gå till skolan som är det jag är stressad över, utan det är alla proven och all press som kommer.



Det är som ett bilrace. En termin är som ett bilrace. Start skottet går och skolan börjar. Man bara koncentrerar sig och tänker gör ditt bästa nu så är det över sen, som att bara hålla andan. Sedan alla dessa smålov som Höstlovet, Påsklovet och Sportlovet, de är som när man stannar och byter hjul och fixar till sig, då kan man andas ett tag, sedan är det bara att ge sig ut i banan igen. Det går bara i varv och i varv och slutar aldrig. Man har gjort ett jobbigt prov eller projekt klart, och så kommer ett till, och ett till, och ett till. Men man får inte gasa på för mycket för länge för då kanske man kraschar. Det är inte förns man har kommit i mål på sista varvet, när skolavslutningen kommer, som man kan pusta ut och andas igen. Då kommer antingen den lyckliga stoltheten eller den gnagande ångesten beroende på hur mycket man har brytt sig.



Jag vet, kanske lite överdrivet x,) haha ;) men i vissa jobbigare stunder känns det så. Och vissa har väl aldrig direkt sådan stress. Det beror väl på hur mycket perfektionist man är och hur mycket man bryr sig.

Idag har jag i alla fall varit på Fotografiska Muséet (som jag föreslog på nåt av mina tidigare inlägg) och kollat på utställningar. Riktigt fint faktiskt :)

 

Aja, världen går inte under. Man behöver ju inte överdriva och det kommer ju många kuliga grejer oxå ;)

Kram,

Sally


Peoples Choice Awards


People's Choice Awards var ju i onsdags (5 januari) och för dem som missade det (som jag, tror inte jag hade kanalen, som många inte har här i Sverige, och jag visste inte heller att det var just då :))
Här är lite reviews!

Här är länken till alla som vann och var nominerade:
http://www.peopleschoice.com/pca/awards/nominees/


Queen Latifa var "the host" for the night

Här är en länk till massvis med videos från highlights både under showen, backstage och på röda mattan.
(Den här länken går också direkt till videon när Taylor Swift ger pris till Johnny Depp, men du kan ju självklart bara välja någon annan x)):
http://www.peopleschoice.com/pca/awards/video-highlights/

Lite bilder från showen:
Våran Malin Åkerman ;)


Sally

Galen

Har precis varit ute på vägarna och besökt min farfars grav med familjen. Fattar inte egentligen hur vi vågade ge oss ut i det här vädret, för begravningsplatsen ligger inte så jättenära här. Efter att vi hade sagt hej till Roland (min farfar) och lämnat blomma och tänt ljus så åt vi lunch på en grill.

Vi hade radion på och fick höra alla olyckor som hände på vägarna och jag satt och hoppades på att vi inte var de nästa att vara med på radion. Men pappa körde lugnt så vi kom hem safe and sound, thank god.
När vi kollade ut över en bro som vi körde på såg man bara...ja, ingenting...det var helt vitt/grått.

När vi kom hem satt min katt - Champ - och väntade på att bli insläppt. Som tur är så är det ju inte iskallt ute, utan det är ju mer stormen och all snö som är det problematiska..eller va man nu ska säga..x)
Men nu sitter han iaf här inne i värmen på min säng och vilar..eller sover kanske nu.

Nu blir det i alla fall chill hemma resten av dagen. Hoppas ni har det bra,

Sally :)





Snöstormen har anlänt

Hej :)

Idag är det både en röd och en stormig dag. Så idag är det perfekt att antingen gå till något roligt ställe (inomhus) eller också bara vara hemme och typ kolla på film.

Lite nya filmer som kommit på ut nu så att man kan gå och hyra:

Letters to Juliet - Romantisk film med Amanda Seyfried

The kids are all right - En jätterolig komedi för alla :P

SALT - Action komedi med Angelina Jolie


Annars finns finns Stockholm Winter Games mässa i Älvjö, där man får prova massvis med vintersporter

http://www.wintergames.se/sv/sys_start

eller kanske Fotografiska Muséet där de har Mode utställning med mode från 20-talet till nu.

http://fotografiska.eu/Museet

http://fotografiska.eu/Museet/Utstaellningar/Fashion!-modefotografi-genom-tiderna

Photo: Tina Berning & Michelangelo Di Battista

Sally


The Tourist



Har precis kommit hem från premiären av The Tourist! Jag måste säga att den faktiskt på vissa ställen var bättre än jag hade trott. Som en Amerikansk romantisk action komedi (alla mina favorit genrer) så var den ändå väldigt överaskande och inte som alla andra sådana filmer. Den håller en insatt hela filmen, från början till slut, och ger en en överaskning i slutet, en överaskning som man någonstans i bakhuvudet anade men visste att det var nog troligen inte så och svepte bort tanken. 



Det hela börjar med en underhållande scen i Paris, då massa agenter övervakar Elise (Angelina Jolie) som då verkar som en rik, elegant och vacker kvinna som inte verkar ha med något ont att göra, och följer varje steg hon tar. Men tyvär (för dem) så har hon alltid tänkt ett snäpp längre än dem och hon överaskar än med hennes listiga idéer för att undvika och lura bort dem. Men detta är bara första lilla scenen. Hela filmen är ett underhållande äventyr.

Denna film har blivit nominerad som jag sa i det förra inlägget till The Golden Globe för bästa film, Bästa manliga skådespel och bästa kvinnliga skådespel. Det får jag nog hålla med om.



Däremot fick den inte så jättebra betyg här i Sverige, vilken överaskning, för at amerikanska romantiska komedier eller romantiska action komedier brukar inte få så bra betyg här i Sverige, av någon anledning, kanske kulturen, jag vet inte. Jag läste DN's KULTUR PÅ STAN, och resentionen där gav i stort sett bara dålig kritik. Men på bladet bredvid i tidningen var det en resention för filmen "Winter's bone" som fick strålande bra kritik, självklart, en hjärtekrossande tragisk film om en fattig 17-årig flicka som bor med sin familj uppe bland bergen, men hennes pappa är "drugdealer" och säljer knark. I det lilla området de bor i är misshandel och brottslighet mer än normalt och man lär säg skjuta innan man kan gå och äter ekorre. Det hela handlar om sedan att hon måste ut och hitta sin pappa för en grej osv. ni fattar. Den fick ju självklart toppbetyg, och visst är det säkert en fantastisk film och handlar om något viktigare (det vet jag inte), men hur kan man jämföra ett tragiskt drama med en rolig romantisk action?! Det beror ju helt på smak. 

Men jag ger den en tumme upp för att vara en actionfilm! ;) ..Och jag ger den en 4, eftersom den är inte helt fantastisk (en femma) men den är bra.

     

Här är länken till trailern:
På sf.se: http://www.sf.se/filmer/film/10003105/The-Tourist?1
Eller på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=GrqpKEOF8uw

Sally


Musikal + Bio premiär

Tja tja :)

Idag har man varit på elgiganten och kollat på lite grejer och innan det legat och kollat på TV under morgonen, var värkligen lat imorse till skillnad från..ja, några andra dagar.
Men jag har också nu, nån timma eller nåt kanske, tränat till en musikal, (www.sits-kids.com) ett gäng därifrån (sång, dans och drama pedagoger/lärare) kommer till skolan och vi håller alltså nu på med en musikal som vi sedan ska uppträda på Berns med.
Har kollat på dansvideos med danser vi ska kunna så jag har hållt på och försöka lära mig dem, +sånger också.
Jäkla svårt i början, men nu börjar det sätta sig ! ;)


Ska på bio senare med Olivia ( http://yesiknowthat.blogg.se ),vi ska se The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp! Det ska bli kul. Den verkar bra och har fått tre nomineringar till The Golden Globe (bästa film, bästa manliga skådespelare, bästa kvinnliga skådespelerska).
Gör en liten recention (hur man nu stavar det) på det sen när jag kmr tillbx! :)

Sally

SOLFÖRMÖRKELSE

Såg ni!? För jag såg typ bara när halva var täckt, men ändå. Jag snackar alltså om solförmörkelsen som precis varit :D runt halv 10 tiden var den väl kanske som bäst.
Men såhär började min morgon:
Jag vaknade av att pappa väckte mig vid 09.45 lr nåt om att det var konstigt ljus ute (Jag hade ändå sagt åt han att väcka mig runt 09.30) Då kom pappa på att han hade sett rubriker om solförmörkelse i tidningen. (Jag: "Men kunde du inte sagt något tidigare kanske, det e kanske snart slut!!!!!!!!)
Så jag rusha på mig kläderna och sprang ut på datan med mig kamera. I början såg man knappt någon skillnad, men efter ett tag när man hade kollat på det ett tag (Jag vet att man egentligen inte ska kolla direkt mot solen, men jag tänkte bara att det inte var så starkt ljus nu och jag tänkte inte så mkt just då. Efter ett tag såg det ut som en halv måne. De var rätt coolt faktiskt

Jag tror det var rätt många som missade detta, och jag bara önskar att jag hade vetat tidigare, men jaja, man får väl se hela ngn annan gång x)

På dem bilderna jag tog så såg man inte riktigt eftersom det var ändå så pass starkt ljus då när jag skulle ta foto att det glänsde in där månen skymmade. Men jag kan alltid lägga upp dem ändå. Men det får bli senare, för nu ska jag borsta tänderna och klä på mig.

Sally


Sincerely Me?

Jaa, jag har faktiskt själv litee svårt att stava det ibland, men jag gillar vad det betyder lixom ;)
Men för att förklara så att ni, vilka ni nu är, ska fatta:

1. GOOGLE TRANSLATE finns alltid där för dig :) <3 http://translate.google.se/?hl=sv&tab=wT#en|sv|

2. Annars kan jag väl själv förklara. Asså så jag har uppfattat det så betyder Sincere=Uppriktigt eller Ärligt eller typ något i MVH (Med Vänliga Hälsningar) stilen
Så egentligen menar jag antingen typ: Den riktiga jag eller Ärliga jag. Men också: MVH jag, Love Jag/Me/Sally, Från Mig, osv. Man får väl ta det lit6e olika :P

Kände bara att jag ville göra det klart, hihi x)

Sally

Nyår 2010

Hejhej här är lite bilder från nyår ;) GOTT NYTT ÅR! (i know, lite sent ;))

Dem fantastiskt goda förrätten ;)

MUMS!


Boom, Pang!


Tomtebloss, ett måste :)


Jag vet, det ser verkligen inte ut som ett fyrvereri, vad skulle ni säga att det ser ut som? x)


Jag oc Tilda <3


Jag innan :)


Det där ser iaf ut som ett fyrverkeri!



GOMORRON

Tjjaa ;)

gick upp typ 08.00 idag, rätt skönt faktiskt, har man ju hela dagen på sig. Men jag kunde av någon anledning inte somna igår så sov typ bara runt 7 timmar...

Kollade först på Good Luck Chuck som gick på TV igår. Trodde att jag inte hade sett den men det hade jag tydlogen märkte jag, måste ha vart några år sen isf.
Den var iaf så jäkla skön, lite överdriven, men så är väl alltid sånna typiskt romantiska amerikanska komedier (som jag älskar så mycket!), och det bästa av allt: Dem slutar ju typ alltid lyckligt! Riktiga feel good filmer :)
IAF så slutade den typ lite över 11, och sen somnade jag typ inte förns 01.30.

Idag har jag IAF ingen aning vad jag ska göra resten av dagen, och jag måste säga att det känns så jäkla skönt.

Sally


Första inlägget

Hejsan Svejsan

Här är första inlägget till min nya, tomma, blogg. Just nu känns det som om jag bara snackar med mig själv eftersom ingen vet om bloggen än. Känns lite...ensamt. Men (förhoppningsvis) kommer väl någon läsa det här, nån gång..
Okej det där lät seriöst lite deppigt...

However!

Jag min blogg kommer väl i början inte va så personlig på utseendet eftersom jag inte är så bra på att designa de, än iaf. ;)

Jag hade en blogg förut.. typ för nåt år sen (jattegullig.blogg.se) men efter ett tag tappa jag inträsset och hade inte tid... som inte e så ovanligt.

I ALLA FALL:

Välkommen till min blogg! :P 


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0